Alla inlägg under maj 2016

Av En frökens tankar och idéer - 17 maj 2016 21:15

Halvvägs genom min utbildning valde jag att anmäla mig till det frivilliga projektarbetet. Ett projektarbete vilket skulle komma att ingå in den absolut sista(!!) kursen i utbildningen och den valda inriktningen. Jag hade gått om tid att bestämma mig för både inriktning och vad projektarbetet skulle handla om. Det var så pass gott om tid att jag planerade för två olika inriktningar - bara för att vara på den säkra sidan. Under helgen som var gick så äntligen mitt projektarbete av stapeln. Måste sägas att projektarbetet blev precis så som jag hade tänkt mig och jag är givetvis supernöjd!!

En ledig dag som denna tog jag en paus och stängde igen läxboken och öppnade istället kokboken.

Jag bestämde mig för att baka gáhkku! Något som kanske tar lite tid men när man väl kommit igång går det relativt fort. Jag använder mig av världens sötaste pannkakslagg (gjutjärn) som jag fick av min f.d chefs pappa. Tack!

En sak är säker - den pannkakslaggen är välanvänd!! Gáhkku är nämligen en storfavorit och uppskattade av många. Gáhkku är bara för gott! Vi ses!

   Åren går alldeles för fort! Men det kanske beror på att jag har världens bästa jobb?! Och nu är det inte

länge kvar till examen - knappt 2 veckor. Yikes! Sedan väntar förhoppningsvis en otroligt spännande höst...

På min födelsedag fick jag finaste födelsedagsblomman (i min favoritfärg!) av lilla fröken L - hon valde den helt själv.

Och precis denna födelsedag är det även hela 10!! år sedan som Nicky Byrne signerade min poster i Skottland. Wow!

Vi ses!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Kategorier

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards